Anslutning Thermopanel V4 till Combi Pipe 20x8 med skyddsrör

Vi har fördraget Combi Pipe 20x2,8 med skyddsrör 28/23 till våra radiatorer. Radiatorerna är sedan vanliga Thermopanel V4 och har bottenanslutning med M22x1,5. Vad har ni för tips eller vad brukar ni använda för passande radiatoranslutning/kopplingar för dessa?
Martin

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.

    Jag har pratat med Uponor och det finns ingen koppling som kan anslutas direkt mellan röret och radiatorn. En lösning kan vara att använda en övergång på röret till utvändig 1/2" med RSK 1880238 och sedan ansluta övergången till en avstängningsventil AR som är monterad på radiatorn.

    Övergång 1880238 och avstängningsventil AR RSK 6606006

    Mvh Jonas

    Jonas
  • Hej och tack för ert svar.

    För att slippa denna avstängningsventil. Skulle man kunna använda er övergångskoppling inv. M22x1,5 x G1/2 (RSK 480 58 86) tillsammans med Uponors liknande övergång som ni nämnde, fast till en invändig 1/2" (RSK 188 02 33).

    Vad tror ni?
    Martin
  • Jo det borde också fungera fint!
    Jonas