Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Tillståndsparkering

Poseidon och flera bolag tar ju nu bort alla sina fasta parkerings platser för sina hyresgäster. Allt ska ju övergå till tillstånds parkeringar. Där man parkerar i mån av plats. Det hela ska ju skötas av en app på telefonen. Jag tycker det är stor skam att man inte bara får ett parkerings tillstånd, och betalar parkeringen mot faktura en gång i månaden. Ni ska veta, många äldre personer har inte en mobil som man kan ha dessa funktioner på. Sen är det ju många som inte vill ha sitt bankkort kopplat till sin telefon. Här är uppror i området bland äldre, hur dom blir behandlade angående detta.

Kommentarer

  • Hej Tomas!

    Jag antar att din fråga gäller bokningen av tillståndsparkeringen på Pianogatan? Det stämmer att den endast kommer kunna göras digitalt, alltså genom en hemsida som nås via dator eller telefon.

    Alla hushåll som berörs av detta kommer att erbjudas personlig hjälp med att ordna tillstånd, men i etapper allteftersom bilen behöver flyttas från den parkeringsplats man har i dagsläget.

    Anledningen till att bokningen görs digitalt är att vi lånar platser av Bostadsbolaget under tiden bygget på Mandolingatan pågår, och Bostadsbolaget har avtal med ett parkeringsbolag som använder detta system.

    Hur man kommer att boka tillståndsparkering på Mandolingatan när parkeringsgaragen är färdigställda, eller i andra områden där tillståndsparkeringar införs, är ännu inte bestämt. Vi tar med oss din synpunkt inför framtida beslut om hur bokningen ska gå till.

    Vänliga hälsningar,

    Linda
    Linda Kommunikationschef
  • jag vill spara på prenumerations knappen när det finns lediga p platser men det tycks inte fungera hur göra
    Dick Nyholm
  • Hej Dick,

    tack för ditt mail. Tyvärr är det för närvarande problem med den funktionen och det fungerar inte att spara just nu. Vi hoppas att detta är högst tillfälligt och att det snart går att använda funktionen som vanligt. Meddelar dig när du kan försöka igen.

    vänliga hälsningar

    Diana
    Diana Webbansvarig och kommunikatör
  • Tyvärr blev det som vi befarade angående bokningen av tillstånds parkering på Mandolingatan. Här finns nu ett antal äldre hyresgäster som varken har app-telefon eller dator. Poseidon hänvisar nu dessa människorna att ta kontakt med sin bank. Men där får dom bara besked att det får Poseidon lösa på annat sätt. Nu står dessa människorna utan parkering efter 1 maj. Jag förmodar att inte Poseidon bryr sig. För det är väl ett sätt att få ner bilantalet i området.
    Tomas
  • Hej Tomas,

    vi är medvetna om att många hyresgäster haft problem att boka parkering i det nya systemet. Vi hjälper gärna till så mycket vi kan och har bland annat bjudit in till träffar och hjälpt dem som behöver stöd. Vi hjälper även dem som inte har tillgång till smart telefon eller dator.

    För att kunna signera de nya avtalen måste man dock ha en e-legitimation eller ett Bank-ID, om ens bank kräver det för internetköp. Där kan vi tyvärr inte hjälpa till på annat sätt, utan några hyresgästen behöver ordna det med sin bank.

    Självklart hjälper vi till så gott det går. Om du själv eller någon annan fortfarande är i behov av hjälp, kontakta gärna våra ombyggnadssamordnare Yvonne Arnsmar, tel 031-332 15 33 eller Pär Edwards, tel 031-332 13 22.

    Vänliga hälsningar,

    Linda
    Linda Kommunikationschef

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.