Till senaste kommentaren

"Mina sidor" sämsta webbservern 2019?

Kära Poseidon. Det är 2019. Överväg att uppgradera den server som er webbportal ligger på och uppkopplingen till densamma. Om ni betalar för en hostingtjänst så är det dags att byta leverantör. Det är och har i flera år varit en plåga att använda webbportalen, alltifrån inloggning som kan ta så lång tid att captcha slutar gälla och man måste fylla i en ny, till time out i webbläsaren när man byter mellan olika vyer.

Det kostar er inte mycket att uppgradera till en nivå där den klarar av den dagliga belastningen.

Kommentarer

  • Hej Finn,

    tack för ditt inlägg. Vi är medvetna om att det dessvärre har varit lite problem med vår webb på senare tid. Jag beklagar om det har medfört besvär för din del. Vi håller på att se över vad vi kan göra för att det inte ska bli så här framöver.

    vänlig hälsning

    Diana
    Diana Webbansvarig och kommunikatör
  • Om du med "på senare tid" menar "alltid" så håller jag med. Det tar så lång tid för sidan att ladda innehållet att man hinner se själva koden i flera sekunder efter att ha loggat in. Se er om efter en bättre hosting service med virtuella servrar som kan skala upp i takt med att ni får fler kunder alternativt om ni vill ha det stående i en källare se till att göra en uppskattning av hur många av era kunder som använder sidan och dimensionera servern och uppkoppling efter det. Det är ingen svår grej att lösa så länge Poseidon inte snålar på sin it-budget. Lycka till. 😀
    Finn
  • Hej Finn,

    vi tar med oss dina förslag i vårt fortsatta arbete. Tack för att du tar dig tid att lämna synpunkter.

    vänlig hälsning

    Diana
    Diana Webbansvarig och kommunikatör
  • Det funkar inte och fel anmäla på eran hemsida den bara snurrar
    Man ska ju kunna fel anmäla på webben
    Malin Kristiansson
  • Hej Malin,

    Jag beklagar att sidan och felanmälanfunktionen för tillfället är seg. Jag felanmäler ärendet till vår support. Återkom gärna med vad du önskar felanmäla så kan jag hjälpa dig.

    vänlig hälsning

    DIana
    Diana Webbansvarig och kommunikatör
  • Hej igen Diana och Poseidon. Det är bedrövande att se att felanmälningen på mina sidor fortfarande är väldigt dåligt fungerande. Den här gången räknade jag till åtta försök för att överhuvudtaget komma vidare i menyerna utan att sidan slutade ladda. Efter det gav jag upp. Precis som de två senaste gångerna. Jag ringer husvärden imorgon istället. Precis som de två senaste gångerna. Vad ni än betalar för webbtjänsten för att avlasta husvärden så får ni inte valuta för pengarna.
    Finn
  • Diana! Goda nyheter! Jag har upptäckt något som kan vara svaret på problemet.

    Det visar sig att tjänsten mina sidor är dåligt optimerad för vissa webbläsare och bara lite mindre dåligt för andra. I Microsoft Edge räknade jag till exempel bara till fyra försök att komma vidare I menyerna och jag lyckades till och med slutföra felanmälan den här gången. I Google Chrome är det I princip omöjligt att genomföra en felanmälan alls. Det vore bra om ni gick ut med ett meddelande till era hyresgäster om att de inte får välja själva vilken webbläsare de ska använda om de vill dra nytta av era webbtjänster.

    Alternativt kan ni ju se över webbtjänsten I sin helhet då den uppenbarligen fungerar dåligt oavsett webbläsare och användare.
    Finn
  • Hej Finn,
    tack för dina inlägg. Jag förstår att du upplever felanmälanfunktionen som bedrövande. Vi har vidtagit åtgärder för att få den bättre och hoppas att dessa åtgärder får önskad effekt.

    Vänlig hälsning

    Diana

    Diana Webbansvarig och kommunikatör
  • Hej,
    Alltså, Mina sidor fungerar otroligt dåligt. Är servern överbelastad?

    Användarupplevelsen är att allt man försöker göra tar evigheter. Man får sitta och vänta på att sidorna skall ladda. Ibland i flera minuter. Detta ger ett väldigt oprofessionellt intryck. Ni borde fixa detta omedelbart. Herregud, det är 2020 nu och detta är helt enkelt inte acceptabelt!

    Mvh
    Peter Leinonen
  • Hej Peter,

    tack för ditt inlägg. Vi har i dagarna genomfört justeringar med vår server som vi hoppas ska komma tillrätta med de problem du beskriver. Jag förstår att användarupplevelsen kan ha varit frustrerande men hoppas att det kommer fungera bättre framöver i och med våra förbättringar.

    Återkom gärna om du undrar över något.

    Vänlig hälsning

    Diana
    Diana Webbansvarig och kommunikatör
  • Verkar inte bli bättre!  Ni har både problem på server sidan och i implementeringen!
    Nu vet jag inte vilken leverantör som ni har anlitat för att göra hemsidan men de har absolut inte gjort detta bra och kan förstå att ni har gett grönt ljus på detta...!

    Det finns oerhört många röda flaggor, det grafiska(CSS) i kaiko. Klassnamn följer namnstandard... Det finns massa onödig kod och kod som inte gör något! Sen chansar jag på att absolut ingen testning har blivit gjord...

    Listan bara fortsätter och fortsätter....
    Här är lite screenshots...




    Cssen är helt kaiko:
    Texten ska väl inte gå utanför rutan?


    Siffrorna ska väl vara linjerade?


    Ska man kolla hyran så är servern nere...

    Nicolas Kheirallah
  • Hej Nicolas,

    tack för ditt inlägg och synpunkter. Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra funktionaliteten och användarvänligheten på vår hemsida och uppskattar när vi får in förslag på förbättringar. Jag tar med dina synpunkter till vår support och vårt fortsatta utvecklingsarbete.

    Jag beklagar om du har haft problem när det gäller dina avier och den funktionen, Det är felanmält och vi hoppas att det snart är åtgärdat. Behöver du tillgång till din avi så mailar jag den gärna till dig.

    Vänlig hälsning

    Diana
    Diana Webbansvarig och kommunikatör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.