Varför grävs det framför Arenan?

Vad gör de framför Arenan??

Kommentarer

  • Just nu pågår det punktinsatser där NCC lagar skador på Arenavägen.

    Men parkeringen framför arenan kommer att bebyggas, det ingår i planen för Partille Port, du kan läsa om den på PEABS sida, här:
    https://peab.se/projekt/bostader/partille-port-partille/
    Kommunens detaljplan för området hittar du här:
    https://www.partille.se/bygga-bo--miljo/samhallsplanering/gallande-detaljplaner/partille-118-m-fl/
    Vänliga hälsningar
    Ola Kommunvägledare
  • Tack så mycket för denna informationen!
  • Hej!

    Jag undrar över de hyresrätterna som ska byggas mellan Partille Arena och Gamla Kronvägen som delar innergård med Peabs projekt Östra Citygården, är det Peab som bygger även hyresrätterna? Vilka kommer förvalta dem? Är det byggstartat och när beräknas det vara inflyttning?

    Undrar även över kvarteret mellan Östra Citygården och befintlig byggnation på Hubertusvägen, vad för typ av bostäder ska byggas där och hur ser tidsplanen ut?

    /Mvh Kristina
  • Hej Kristina! Vi har fått följande svar från vår bygglovsenhet:

    Vi antar att det är fastigheterna Partille 11:51 (kvarter 1) och 11:52/69/70 (kvarter 2) som efterfrågas. Båda fastigheterna är Peabs och de kan svara på frågor om vad som ska byggas och vem som kommer att förvalta den färdiga byggnationen. I kvarter 2 vet jag att det var tänkt att bli två Brf:er och en fastighet med hyresrätter. I kvarter 1 tror jag inte att det är bestämt än vad det ska bli. Det finns ingen bygglovsansökan än i alla fall.

    Vänliga hälsningar