Stöd för kvinnlig utövare av våld i nära relation?

När en kvinna utsätter sin man för någon form av våld i relationen. Var kan hon vända sig för att få stöd och hjälp?

Kommentarer

  • Hej,

    Om man som våldsutövande kvinna bara vill ha några få stödsamtal via service (alltså biståndslöst), 5 plus 2 samtal, kan man vända sig direkt till Familjehuset. Första kontakten går via metodstödjare Katarina Jacobsson.

    Om man istället tror att man skulle behöva fler samtal än så behöver personen ansöka om bistånd för det, och då är en ny bestämmelse att man då ansöker hos oss på missbruksenheten som utreder behovet. Ring via Kundcenter 031-792 10 00. Alternativt maila katarina.jacobson@partille.se eller familjehuset@partille.se.

    Med vänlig hälsning,
    Karin Kommunvägledare