Hur gör jag skolval för årskurs 6?

Hej,
Vi undrar när skolvalet gällande årskurs 6 är? Vår son går i årskurs 5 och vi har inte fått någon information från kommunen.

Mvh
Christina

Kommentarer

  • Hej Christina!
    Förnärvarande har vi ett skolval i Partille kommun och det är till förskoleklass. När det kommer till skolplaceringar i årskurs 6 så brukar eleverna från Skulltorp, Jonsered och Lillegård placeras på Lexby skola. Önskar du något annat kan du alltid göra en skolbytesanmälan, så kommer utbildningsförvaltningen att titta på möjligheten.
    Vänligen