Kan man sätta upp väghinder längs Öjersjövägen?

Hej!
Trafiksituationen på öjersjövägen är numera outhärdlig. Med tanke på gökegårdsprojektet, LSS-boendet vid lyckotalsvägen är det förutom personbilar numera även tung trafik som kör alldeles för fort. Bifogad bild visar den längsta raksträckan på denna väg där samtlig trafik passerar i minst 50-60km/h. Därefter ser det bättre ut när resterande sträcka fram till korsningen Öjersjövägen/Kåsjövägen har gott om hinder redan. Är det möjligt att sätta ut permanenta 30-stenhinder likt det i korsningen Lindsvägen/Mossvägen som tvingar trafik att sakta ned? Eller vad finns för möjligheter?

Kommentarer

  • Hej William!
    Öjersjövägen är föremål för utredning avseende trafiksäkert och finns med i Trafikenhetens åtgärdsplan att preliminärtutredas 2022.

    Vänliga hälsningar
  • Hej Monica!
    Vad exakt innebär en preliminärutredning för nästa år?
  • Hej igen! Åtgärden finns med i Trafikenhetens åtgärdsplan för investeringsåtgärder. Ärendet kommer utredas under 2022 och viktas mot andra planerade åtgärder. Först under 2022 vet Trafikenheten om och isf vilka ev åtgärder som planeras.
  • Hej!
    Trafiksituationen är som sagt ohållbar redan nu 2021. Finns det möjlighet att ansöka om permanenta väghinder utöver blomlådor på redan nu?
  • Hej,

    Det är inte aktuellt med några permanenta hinder förrän en utredning är genomförd.

    Du är välkommen att skicka in synpunkter och klagomål via vår hemsida, https://www.partille.se/e-tjanster/synpunkter--felanmalan/

    Med vänlig hälsning,

    Sara Kommunvägledare