Utnyttjanderätt-köpa loss angränsande mark

Hej,
Vi undrar om det finns möjlighet att köpa loss lite angränsande mark från kommunen till vår tomt? vår tomt gränsar mot skogen och det finns ingen detaljplan för bygge. Vi sköter om den vilda delen av skogen för att kontrasten från vår tomt mot kommunen inte ska vara ”för vildvuxen”. Hur bär vi oss åt, vem vänder vi oss till? Mail/tfn nr? Om det inte skulle gå att köpa loss skulle vi då kunna ansöka om utnyttjanderätt? Vilka kontaktvägar finns då?
Vänliga hälsningar

Kommentarer

  • Hej, Karolina.

    Du behöver kontakta kommunens mark & exploateringsenhet. Du når dem på telefon 031-7921000 eller så kan du maila genom kundcenter@partille.se. Det är bra om du har fastighetsbeteckningarna, både din och den på marken du är intresserad av.

    Vänliga hälsningar,
    Ola Kommunvägledare