Utbyggnad av cykelbana

Hej! Jag undrar om kommunen har någon planering för utbyggnad av cykelbana utmed Södra Sotenäsvägen och för anslutning mot den breda fina som Gbg stad byggt "på sin sida" i samband med bostads- och skolutbyggnader. Mvh Christine

Kommentarer

  • Hej Christine,

    Vi har tagit vidare din fråga till ansvarig förvaltning och återkommer till dig när vi har fått ett svar.

    Vänlig hälsning,

    Sara Kommunvägledare
  • Hej igen,

    Vi har nu fått svar från trafikenheten som meddelar att:

    Det finns med Tekniska avdelningen åtgärdsplanener för åtgärd. Det går inte att säga vilket år åtgärderna kommer att utföras men det kommer att ske inom en femårs period. Utformningen kan komma att se annorlunda ut beroende på vilka förutsättningar som finns i planeringsstadiet.

    Vänlig hälsning,

    Sara Kommunvägledare