Timmar på förskola om förälder går på graviditetspenning?

Vad gäller för ett barn på förskola om en förälder går på graviditetspenning?

Kommentarer

  • Hej Tina,

    Tills vidare gäller att barnet får gå kvar på ordinarie schema.

    Med vänlig hälsning
    Kundcenter
    Hanna Kommunvägledare
  • Jag arbetar som lärare och blir efter v. 20 i min graviditet förbjuden att arbeta. Gäller det fortfarande att mitt barn får vara på förskolan full tid eller är det 15 timmar i veckan som gäller?
  • Hej Linnéa,

    Enligt nu gällande regler kan barn där förälder beviljats graviditetspenning behålla sitt ordinarie schema fram till småsyskonet är en månad gammal.

    Vänlig hälsning,
    Sara Kommunvägledare