Sopkärl

Vad betyder vitt band på handtaget av mina avfallskärl?

Kommentarer

  • Hej Hima!

    Chaufförerna sätter ibland färgade klisterlappar på kärlen för att underlätta vid tömning. Det är då endast för deras egen information. Vit klisterlapp kan ibland sättas för att täcka över en annan klisterlapp som är svår att få bort. Skicka oss gärna ett foto så att vi kan se om detta är fallet.

    Hälsningar Kundcenter
    Karin Kommunvägledare
  • Hej och tack Karin!
    Jag bifogar en bild

    Mvh
    Hima

  • Hej!

    Den lilla vita markeringen indikerar för chauffören att ni betalar för dragväg och att de skall hämta kärlet upp till 4 m från tomtgränsen.

    Hälsningar Kundcenter
    Karin Kommunvägledare