Slängd motorcykel/moped, hur hanteras den?

Hur hanteras övergivna fordon till exempel bilar, motorcyklar eller mopeder inom kommunen?

Kommentarer

  • Hej!

    Fordon, däribland mopeder, som övergivits hanteras av kommunens trafikenhet. Gör en anmälan till kundcenter@partille.se så kan vi ta ärendet vidare till enheten.

    Med vänlig hälsning,
  • Hur hanteras övergivna elsparkcyklar?
  • Hej Worla!
    Kommunenhar egentligen ingen rutin när oregistrerade fordon såsom cyklar, elsparkcyklar mm lämnas övergivna. Är fordonet slängt och uppenbarligen inte är i bruk får det hanteras som nerskräpning och då får tekniska kontoret hämta in fordonet. Alternativet är att lämna in det till polisens hittegodsavdelning.

    Med vänlig hälsning