Seniorkort

Har läst att det finns ett förslag på att seniorkortet på Västtrafik skall tas bort 2024. Jag hoppas att inte Partille kommun sjunker så lågt och och genomför detta. Vem äger detta ärende och vilka partier ligger bakom detta förslag ?
Lars Gidlöf

Kommentarer

  • Hej Lars,

    Det är en politisk fråga och kommunen väntar fortfarande på beslut från infrastruktur- och kollektivtrafiknämnden om hur det framtida seniorerbjudandet kommer att se ut, för att kunna ta ställning och beslut i frågan. Det finns inget beslut som är taget och ingen har sagt att Partille kommun ska ta bort seniorerbjudande.
    Karin Kommunvägledare