Partille Eco Park

Finns det ett planerat startdatum för byggandet av Partille Ecopark?

Kommentarer

  • Hej Cecilia!
    Just nu pågår ett arbete med en så kallad åtgärdsvalsstudie (ÅVS) för trafiken i Sävedalen som visar vilka åtgärder som kan bli aktuella att vidta. Därefter kan planarbete för någon del av programområdet gissningsvis påbörjas år 2025 varefter start av byggnation dröjer ytterligare några år.

    Med vänlig hälsning
  • Hej! Gäller tidsplanen som nämns fortfarande eller har det ändrats? Tacksam för en statusuppdatering om Partille eco park

    tack så mycket,
    Daniel
  • Hej! Gäller tidsplanen som nämns fortfarande eller har det ändrats? Tacksam för en statusuppdatering om Partille

    tack så mycket,

  • Hej! Ett inriktningsbeslut togs 2021 om att inte bygga väg i Finngösaravinen, se sidan 5 i dokumentet, https://www.partille.se/siteassets/bygga-bo--miljo/planprogram/partille-eco-park/avs_sbk_trafik_i_savedalen.pdf