Mat på kommunens särskilda boenden

Hej! Jag söker information om vilka måltider som erbjuds till de som bor inom kommunens boenden. Följer kommunen Socialstyrelsens riktlinjer och vem är ansvarig för måltiderna?

Kommentarer

  • Hej, ansvarig för verksamheten är vår kostchef Maria Mattsson och hon svarar så här:

    "Hejsan !

    All mat som serveras på boenden i Partille kommun planeras och tillagas utifrån riktlinjer från Livsmedelsverket.
    Alla recept är inlagda i ett kostdataprogram och är därmed näringberäknade.
    Varje dag serveras det frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål
    På vår webbsida finns det matsedlar för vilken lunch som serveras.
    Tyvärr finns inga matsedlar för frukost, mellanmål och kvällsmål.

    I Partille kommun är det Serviceavdelningen på Utbildningsförvaltningen som tillagar och levererar mat till de olika boendena.

    Vänligen
    Maria Mattsson
    Kostchef"
    Ola Kommunvägledare