Lekplatser Hossaberget

Vi bor i nya området på Hossaberget i Öjersjö. Här bor väldigt mycket barn och fler kommer flytta hit. Vi saknar dock lekplatser/roligare utomhusmiljö för barnen.
​Finns det planer på att bygga några lekplatser i området kring Hossaberget?

Kommentarer

  • Hej Lena!
    I hossaberget har man jobbat med små och lokala mötesplatser och vid dessa olika finns det möjlighet till lek i olika former där några har lekskulpturer, sandlåda eller liknande. Det finns även en klätterställning i Områdets västra del mot förskolan till.