Ledighet längre än 2 månader

Hej! Jag och min man ska ut och resa med vår son i 6 månader. Tyvärr säger rektorn att vi inte får behålla vår förskoleplats om man är borta i mer än 2 månader. Finns det ingenting vi kan göra? Skola och förskola handlar ju trots allt om barnens bästa och ska vara individanpassat. Det kommer bli en jobbig omställning för min son att behöva börja en ny förskola när vi kommer hem.

Kommentarer

  • Hej Joanna!
    Regelverket i Partille kommun tillåter att plats får behållas i max två månader utan att nyttjas, därefter avslutas placeringen om nyttjandet av platsen inte återupptagits. Skall man vara ledig längre än två månader, behöver platsen sägas upp av vårdnadshavaren. När ni åter önskar förskoleplats är ni välkomna att ansöka om plats på nytt. Det finns ingen garanti att plats då kan komma att erbjudas på samma förskola ni tidigare haft plats på.

    Vänliga hälsningar