Laddstationer för elbilar i Partille kommun?

Hej! Har de börjat bygga laddstationer för elbilar i Partille?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!

    Partillebo och Partille energi har nu tillsammans byggt några laddstationer runt om i kommunen. Målet är att dom ska vara klara veckan efter påsk. Betalning för parkering och laddning ska göras i Easypark-appen. Laddplatserna har en särskild zonkod som ska användas. Kartan nedan visar var de nya laddstationerna finns placerade.

    Vänlig hälsning

    Hanna Kommunvägledare
  • Hej! Finns det planer på att bygga flerladdstationer, ex vid pendelparkeringar, Kvastekulla kyrkogård, badplatser, Allum, Partille Arena etc?
  • Hej Jonas!
    Partille kommun/tekniska avdelningen har idag inget uppdrag att bygga ut laddstationer. Det är Partillebo/Partille Energi som är de som har ansvar för detta. https://partilleenergi.se/elbilsladdning/