Byta ut konstgräsplanen i Öjersjö?

Hej,

Båda mina barn tränar och spelar fotboll på Öjersjö konstgräsplan. Den är helt slutkörd och håller verkligen inte måttet längre. Konstgräset lossnar hela tiden och fäster sig på skor och kläder i mycket stor omfattning och kommer in i hemmet, filter i tvättmaskinen är helt fullt och man har det i sängen, bilen osv osv.

Vem man än pratar med i föreningen och även folk som har hållit på med fotboll professionellt hävdar att planen släpper allt detta konstgräs pga av att den är slutkörd och nytt konstgräs behöver läggas.

I helgen hade vi Cup för ett större antal deltagande lag utifrån och det var inte vackra tongångar jag hörde i samband med att jag grillade hamburgare som vi sålde till föreningskassan. Detta är ingen god reklam för vår förening.

Hur ser ni på saken? kan vi få träffa någon representant från kommunen och visa upp skicket på planen och diskutera en förändring som vore till allas bästa.

Det finns ju en miljöaspekt inblandad också i det allt plastgräs som lossnar hamnar på ställen där det tillför skada för naturen.

Med Vänlig Hälsning

Kommentarer

  • Hej Kenneth!

    Tack för att du kontaktat oss!

    Ansvariga på kommunen är medvetna om att konstgräsplanen på Öjersjö IP är utsliten och behöver bytas ut sedan en tid tillbaka. Det vi kan meddela i frågan i nuläget är att förhandling pågår med fastighetsägaren att påskynda tidsplanen för utbyte.

    Har du några fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss igen!

    Med Vänlig Hälsning,

    Robert Kommunvägledare
  • Hej Robert,

    Tack för svar och information i ärendet.

    Med Vänlig Hälsning
    Kenneth