Jag vill anmäla ett ägarbyte för vatten, avlopp och renhållning, hur gör jag det?

Jag ska flytta och undrar hur jag gör en/ett flyttanmälan/ägarbyte?

Kommentarer

  • Hej!

    Vid flytt så överlåts abonnemangen för vatten, avlopp och renhållning från den gamla till den nya ägaren. Anmälan görs enklast via e-tjänsten Överlåtelse av vatten- och avfallsabonnemang som nås via partille.se.

    Länk: https://minasidor.partille.se/oversikt/overview/87

    Med vänlig hälsning,
    Robert
    Robert Kommunvägledare
  • Finns det någon uppsägningstid när man överlåter på en ny ägare eller kan man (bör man) anmäla på själva överlåtelsedagen? Kan man anmäla byte retroaktivt, alltså på ett datum som redan varit?
  • Hej!

    Det finns ingen uppsägningstid men det bästa är om man skickar in blanketten ett litet tag innan ägarbytet sker så vi kan lägg in det i vårt system. Sedan skall man inkomma med vattenavläsning från överlåtelsedagen för att en slutfakturering skall kunna ske till den som flyttat ut.
    Det går att anmäla retroaktivt också men då kan justering av slutfakturan behöva göras.

    Med vänlig hälsning