Is

Är sjörna i Partille testade att kunna gå på. Är isen tjock nog på vattnet i Partille så de går att gå på den? Till exempel Kåsjön, Hålsjön och dammen i björndammen.

Kommentarer

  • Hej!

    Kommunen testar inte istjockleken på sjöarna utan här gäller eget ansvar. Ett tips är att googla fram lite rekommendationer på vad man ska kolla efter för att garantera att isen håller samt kolla upp aktuella israpporter som publiceras av långfärdsskridskoklubbar.
    Helena Kommunvägledare