Hur mycket är inackorderingstillägget på?

Hur mycket kan man få i inackorderingstillägg?

Kommentarer

  • Hej Egil!
    Inackorderingsbeloppet ändras varje nytt kalenderår.  Inackorderingstillägget för 2021 är 1587 kr/mån och betalas ut sep-dec (samt jan-maj för vt 2022 men då kommer beloppet ha ändrats något).

    Vänliga hälsningar
  • Hej!
    Hur mycket är inackorderingstillägget 2023? Kan man få inackorderingstillägg från både csn och kommunen?

    Anna Persson
  • Hej Anna,

    Inackorderingstillägget är 1750 kr/mån för 2023, (det uppgår till 1/30 av prisbasbeloppet som utgör 52 500 kr för 2023 och som ändras i januari varje år) och betalas ut jan-maj och sept-dec.

    Inackorderingsbidrag kan sökas från kommunen om du går på kommunal gymnasieskola. Om du går på fristående gymnasieskola söker du via CSN.

    Regler gällande kommunalt inackorderingstillägg hittar du på kommunens hemsida: https://www.partille.se/barn--utbildning/stod-och-utveckling/inackorderingstillagg/

    Med vänlig hälsning,

    Sara Kommunvägledare