Hur många timmar får barnen gå på förskola när man är arbetssökande?

Hur många timmar per vecka får barnen gå på förskola när man är arbetssökande?
De är 2 och 5 år gamla.
Finns det någon minimun gräns eller max-gräns?

Kommentarer

  • Hej,

    Är en (eller båda) vårdnadshavare arbetssökande, har barnen rätt att gå max 15 timmar i veckan i förskolan. Tisdag till torsdag 9-14. Det finns ingen lägsta gräns, men platsen behöver nyttjas om den ska behållas, och barnet ska närvara kontinuerligt.

    Vänlig hälsning,

    Sara Kommunvägledare