Hur bestäms det vilken förskoleklass barnen hamnar i?

Hej,
Jag undrar hur klasserna för förskoleklass bestäms? Sätter man de barn som kommer från samma förskola i samma klass? Kan man önska någon /några kompisar som man vill komma i samma klass som?

Kommentarer

  • Hej!

    Skolorna har tillsammans med förskolorna ett omfattande arbete för att övergången från förskola till skola ska bli så bra som möjligt. Om du har önskemål om klassplacering kan du framföra dem i ett mail till rektorn på skolan. Du är välkommen att kontakta oss i Kundcenter för att få mailadressen:
    Tel: 031-7921000
    Mail: kundcenter@partille.se

    Med vänliga hälsningar
    Hanna Kommunvägledare