Kan man söka förskola i Partille men bo i annan kommun?

Hej!
Kan man ställa ett barn i kö till förskola i Partille kommun innan man bor där? Planerar att flytta dit nu snart.

Mvh
Antonia

Kommentarer

  • Hej Antonia,

    Om du är folkbokförd i en annan kommun kan du ansöka om plats även om familjen inte ska flytta till Partille kommun. Barnet turordnas efter att barn boende i kommunen erbjudits plats. Om barnet inte har fått en plats inom sex månader från ansökningsdatum gallras ansökan.

    Ska du flytta till Partille kan du ansöka om plats och fylla i den adress du ska flytta till. Du kan anmäla ditt barn tidigast 6 månader innan önskad inskolningsstart. Du hittar mer information på vår hemsida, https://www.partille.se/barn--utbildning/forskola--barnomsorg/

    Vänlig hälsning,
    Sara Kommunvägledare