Flyktingar från Ukraina, hur kan man hjälpa till?

Hej! När det kommer flyktingar från Ukraina till Partille är vi många som vi hjälpa dem på olika vis.

Finns det något vi som privatpersoner kan göra lokalt förutom att skänka pengar till bra organisationer och skänka saker etablerade kanaler?

mvh Ellinor

Kommentarer

  • Hej Ellinor,

    Kommunen håller just nu på att samordnar detta. Du får gärna skicka ett mejl till kundcenter@partille.se med namn, mejl, telefon och vilken typ av hjälp du kan erbjuda så lägger vi det vidare.

    Vänlig hälsning,
    Sara Kommunvägledare