Får skolelever egen dator i Partille?

Får eleverna i Partille kommun en egen elevdator alternativt iPads? Och isåfall i vilken årskurs?

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Vi har nu fått följande svar från kommunens IT-samordnare:
    Eleverna använder iPads i de lägre åldrarna och chromebooks därefter, från ca åk.2-3. Det är lite olika mellan skolorna. Från och med årskurs 3 har de en personlig chromebook men den får inte följa med hem förrän i åk 7. Även om det ibland görs undantag för detta.

    Med vänliga hälsningar
    Hanna Kommunvägledare