Ekonomiskt bistånd e-tjänst

Om jag inte har e-legitimation, hur skall jag då kunna söka bistånd hos er? Ett rykte har nått mig att ni tagit bort blanketterna som man fyller i och lämnar in, hoppas detta är ett missförstånd.

Kommentarer

  • Hej Lena!

    Det stämmer att det inte längre finns någon pappersblankett för att ansöka om nybesök gällande ekonomiskt bistånd. Om man inte har bank-id så får man komma till Kundcenter i kommunhuset med ett giltigt id så hjälper vi till att boka ett besök. Om du menar Återansökan så har vi blanketter i kommunhuset för de som inte har något bank-id. Det nya med att göra återansökan via den nya e-tjänsten är en förbättring för klienterna då man slipper att komma in för att fylla i en pappersblankett. Man kommer heller inte att behöva lämna in alla underlag varje gång.

    Vänliga hälsningar