Cykelbanor

Är det inte dags att sopa upp gruset på cykelbanorna?

Kommentarer

  • Hej!

    Den 21 mars påbörjades uppsopningen av vintergruset både i det kommunala gatu- och vägnätet och på gång- och cykelbanorna i Partille. Uppsopningen beräknas vara genomförd under maj. Uppsopningen startar i Partille centrum och genomförs därefter i tur och ordning i Kåhög, Jonsered, Strätered, Furuskog, Furulund, Sävedalen och Öjersjö.

    Med vänlig hälsning
    Amanda Kommunvägledare
  • Hej tycker de är väldigt dåligt att ni inte har kommit till södra Sävedalen ännu. När kommer ni till Sävedalen?  Sävedalen var sista förra året också.
  • Gruset är fortfarande kvar på gc-banorna i södra Sävedalen från Sörlyckan till Bovieran.
  • Hej,

    Tack för era felanmälningar gällande grusupptagningen i Sävedalen.
    Gatuavdelningen jobbar fortfarande för att sopa upp det sista gruset och beräknas vara helt klara i slutet av maj. Jag tar felanmälan vidare så att de vet om att sträckan inte är tagen.

    Med vänlig hälsning

    Hanna Kommunvägledare
  • Gruset längs Göteborgsvägen från Brattåskärrsvägen mot fräntorp är inte uppsopat. Inte heller från Willys i Sävedalen mot Utby (tunneln under e20 och vidare vid Säveån mot Göteborg. Det här är riktigt dåligt! Samma sak varje år. I Göteborg sköts cykelbanorna mycket bättre året om, ta gärna lärdom av dem. Det räcker att cykla till Fräntorp för att se hur det sköts.

    Märta
  • Hej,

    Arbetet med grusupptagning är pågående och beräknas vara slutfört under maj månad, därför kan vissa vägar vara sopade medan andra inte. Vi lägger ditt ärende vidare till gata- och parkavdelningen så de får kännedom om att det inte är sopat ännu. Du är välkommen att höra av dig igen om det fortfarande inte är sopat efter maj månad.

    Mer information kring arbetet hittar du på vår webbsida: https://www.partille.se/nyheter/2023/april/nu-inleds-uppsopningen-av-vintergruset/

    Med vänlig hälsning,
    Sara Kommunvägledare