Byggnadslov brasmaskin

Hej
Vi funderar att sätta in en brasmaskin ,vet ej vilken fabrikat ännu.
Måste vi söka byggnadslov för att installera en brasmaskin?

Mvh Johnny

Johnny

Kommentarer

  • Hej!

    Ja, generellt behövs bygglov för insättning av en kamin, öppen spis eller annan eldstad i sin fastighet. Du kan läsa med om vad som gäller på vår hemsida  Kamin och eldstad (partille.se) eller prata med vår bygglovsavdelning som har telefontid måndag - fredag Kl.10-11:45 och även måndagar Kl.16-18. De nås via oss i Kundcenter på 031-7921000.

    Med Vänlig Hälsning
    Amanda Kommunvägledare