Välkommen till Partille kommuns kundforum!
Här kan du hitta svar på vanliga frågor om kommunens verksamheter eller ställa en egen fråga. Tänk på att inte lämna ut personliga uppgifter i din fråga. Vi svarar normalt inom två arbetsdagar. För synpunkter och felanmälan finns en särskild e-tjänst som du hittar bland länkarna högst upp på sidan.
Öppettider för kundcenter:
Måndagar: 08:00-18:00
Tisdag till Torsdag: 08:00 - 17:00
Fredagar: 08:00 - 16:00
Du som har ett abonnemang med utsortering av matavfall, kan beställ nya papperspåsar genom att klämma fast en oanvänd papperspåse under locket på ditt sopkärl eller knyta fast en vanlig påse på handtaget. Då levererar Renova en ny bunt papperspåsar vid nästa tömning.
Papperspåsar för matavfall finns även att hämta i Partille kundcenter i Partille kommunhus på Gamla Kronvägen 34, eller på Öjersjö återvinningscentral på Landvettervägen 90.
Hur beställer vi matavfallspåsar till vår BRF?
Beställning av matavfallspåsar för verksamheter görs via en e-tjänst på vår hemsida,
https://www.partille.se/e-tjanster/bygga--bo/bestallning-av-matavfallspasar-for-verksamheter/
Med vänlig hälsning
Har klämt fast en papperspåse på tunnan de senaste 3 gångerna och ändå inte fått några nya. Gäller detta sätt fortfarande?
/David, Sävedalen
Renovas ambition är att lämna matavfallspåsar i samband med tömning av matavfallskärl. Om du har aviserat om nya påsar men ändå inte fått några så kan du såklart hämta i kommunhuset eller på återvinningscentralen.
Vänlig hälsning,