Hur beställer jag nya matavfallspåsar?

När får jag mer bruna papperspåsar?

Kommentarer

  • Hej,

    Du som har ett abonnemang med utsortering av matavfall, kan beställ nya papperspåsar genom att klämma fast en oanvänd papperspåse under locket på ditt sopkärl eller knyta fast en vanlig påse på handtaget. Då levererar Renova en ny bunt papperspåsar vid nästa tömning.

    Papperspåsar för matavfall finns även att hämta i Partille kundcenter i Partille kommunhus på Gamla Kronvägen 34, eller på Öjersjö återvinningscentral på Landvettervägen 90.

    Hanna Kommunvägledare
    (Uppdaterad )
  • Hej,

    Hur beställer vi matavfallspåsar till vår BRF?

  • Hej,

    Beställning av matavfallspåsar för verksamheter görs via en e-tjänst på vår hemsida,

    https://www.partille.se/e-tjanster/bygga--bo/bestallning-av-matavfallspasar-for-verksamheter/

    Med vänlig hälsning
    Sara Kommunvägledare
  • Hej!
    Har klämt fast en papperspåse på tunnan de senaste 3 gångerna och ändå inte fått några nya. Gäller detta sätt fortfarande?
    /David, Sävedalen
  • Hej David,

    Renovas ambition är att lämna matavfallspåsar i samband med tömning av matavfallskärl. Om du har aviserat om nya påsar men ändå inte fått några så kan du såklart hämta i kommunhuset eller på återvinningscentralen.

    Vänlig hälsning,
    Sara Kommunvägledare