Barnteater o andra aktiviteter för yngre barn

Hej, varför anordnas eller bokas aldrig någon Barnteater i Partille? De kringliggande kommunerna (där jag också har bott) har regelbundet  föreställningar o dylika kul aktiviteter för yngre barn. Det finns ju scener  i Partille. Varför utnyttjas inte dessa? Det finns ju dessutom väldigt mycket barn här så ni saknar ju inte målgrupp. Ta betalt för det kan ni ju göra - det gör både Göteborg, Ale o Kungälv. Trist för barn i Partille. Man kan ju inte bara gå i skogen hela dagarna. 😉 Mv h Karin

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Jag tar din fråga vidare till kultur- och fritidsförvaltningen, återkommer när vi har fått svar.

    Ha en fortsatt bra dag!

    Med vänliga hälsningar
    Kundcenter
    Hanna Kommunvägledare
  • Hej Karin,

    Vi har nu fått återkoppling från vår kultur- och fritidsavdelning som svarar följande:
    "Det sker gott om kul aktiviteter för barn och unga i Partille, bara i höst har vi haft barnteatern Bockarna Bruse på herrgårdsscenen, besök av Tobbe Trollkarl på Stora scenen i Kulturum, måla graffiti med konstnären Appear 37, familjeföreställning i Vinterträdgården i biblioteket och gratis böcker att beställa och hämta ut.

    Nu på fredag finns chans att besöka Jonsereds trädgårdar och gå en spökvandring ( fri entré och nästa torsdag visar vi höstlovsbio inne i Bio kulturum. Det finns även lovworkshops som rita serie eller gör tryck på tygkasse att delta i.

    Gå gärna in lite då och då och följ den digitala evenemangskalendern på partille.se så kommer ni säkert hitta något kul som passar för er, varmt välkomna!
    https://www.partille.se/uppleva--gora/evenemang/ "

    Med vänlig hälsning

    Amanda Kommunvägledare