Återvinning textilier

Kan jag lämna textilier för återvinning någonstans, t.ex gardiner, tyger, lakan mm?

Kommentarer

  • Hej Kerstin!
    På kommunens hemsida kan du läsa allt om återvinning, http://www.partille.se/bygga-bo--miljo/avfall-och-atervinning/
    Rena textilier lämnas till second hand-organisationer på exempelvis återvinningscentralen. Den textilinsamlingen innefattar alltså också lakan, gardiner och andra typer av textilier. Viktigt är att smutsiga och blöta textilier inte ska lämnas i textilinsamlingen utan dom ska läggas i brännbart.

    Vänligen
  • Hej, kan man även lämna trasiga/välanvända kläder för textilåtervinning någonstans ?
    Letade på hemsidan du refererade till men hittade ingen information.

    Mvh / Leif
  • Hej Leif,

    På Öjersjö återvinningscentral kan du genom Emmaus Björkå lämna kläder, skor och textilier som inte är fuktiga eller förstörda av oljor eller kemikalier. Kläder och textilier som inte kan återanvändas skickas vidare för materialåtervinning.

    Med vänlig hälsning,
    Sara Kommunvägledare