Varför är inte Partille med i projekt vintercyklist?

Varför är inte Partille kommun med?

Kommentarer

  • Hej Mathias!
    Vi får många frågor kring varför Partille inte är med i projekt vintercyklist och vi inväntar svar från vår Trafikenhet. Din fråga tar jag alltså vidare och återkommer när vi har ett svar.

    Vänliga hälsningar
  • Hej igen! Vi har nu fått följande svar från Trafikenheten:

    Vi uppmuntrar cykelpendling både för hälsans och miljöns skull. Våren 2021 och hösten 2020 har vi peppat och pratat med cyklister på Göteborgsvägen i Sävedalen i Partille i samverkan med Hållbart resande i väst. Vårt mål är att vara med i satsningen Vintercyklist 2022/2023.

    Hälsningar

  • Hej,

    Bara lite nyfiken på vad som har hänt? Är planen fortfarande att Partille ska vara med i Vintercyklist 2022/2023.
  • Hej! Vår trafikenhet har svarat att de vill gärna vara med men att i nuläget kan de inte lova när det blir aktuellt.

    Vänliga hälsningar
  • Hej,
    Kommer Partille vara med i Vintercyklist?

    Eller är Partille enda kommunen i göteborgsregionen som står utanför?
  • Partille kommun har som ambition att deltaga i Vintercyklist men än har inget beslut tagits. Du är välkommen med dina frågor på Trafikenhetens telefontid kl. 10-11 varje dag, 031-7921000.

    Vänliga hälsningar