W & N promarker på rosa papper, går det bra?

Ger w&n promarke samma resultat på ett rosa papper som på ett vitt? Tänkte använda dem på erat fotoalbum som är rosa och undrar om det kommer funka och ge bra färg.

Kommentarer

  • Hej Isabelle,

    Kul att du jobbar med Promarkers 😀
    Promarkers är transparenta och därför blir resultatet annorlunda på rosa papper än vitt papper. Promarkers görs sig bäst på vita papper, är pappret för mörkt så kommer de olika kulörerna inte att synas.

    Tänk också på att när man använder alkoholiserade markers som Promarkers så krävs det egentligen ett särskilt "marker" papper som dessa för optimalt resultat. Använder man Promarkers på "vanligt" papper, så kan färgen flyta ut och genom pappret lättare.
    Det är alltid bäst att testa sig fram och se om det blir det resultat som man har tänkt sig.

    Lycka till!
    Ingela

    Product Development
  • Hej,

    Tack för svar, vilka pennor skulle ni rekommendera för att skriva och måla med på erat fotoalbum som är rosa. Vill köpa några färgglada helt pastell nyanserade pennor som jag kan använda mig av till det.
  • Hej Isabelle!

    Då skulle jag rekommendera Posca pennorna . De finns i flera olika bredder och kulörer, det är bara att botanisera i Posca sortimentet 😀
    Måla inte fram och tillbaka på samma ställe för länge, då kan pappret bli för fuktigt.
    Posca pennorna är till skillnad från Promarker pennorna helt täckande.

    Även dessa Gelroller syns bra på färgade papper, om man hellre vill ha denna typ av penna, bra till mer detaljerade mönster och skrift. Men de är mer i klara färger än pastell.

    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development