Vintage paint till dockhus?

Hej, jag undrar om Vintage Paint skulle fungera att måla ett finare dockhus med. Det är ett stort dockhus för vuxna av det lite dyrare slaget.
Min tanke är att måla det i en vacker grå matt färg med vita matta fönster.
Taket hade jag tänkt skulle vara matt svart.

Skulle t ex Cotton White fungera med Mouse grey alt Stone?
Soft black, är den svart?

Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning, Eva

Kommentarer

  • Hej Eva,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Vintage paint är en jättehärlig färg, som även skulle passa till dockhus.Färgen är helmatt och täcker mycket bra.
    Vilken kulör man använder beror på vad man tycker är snyggt. Mouse Grey är en mycket ljus grå, medan Stone är aningen mörkare. Vitt passar till bägge dessa grå färger. Soft Black är inte helt svart, snarare en grå/svart kulör.

    Lycka till med ditt dockhus!
    Ta hand om dig!
    Ingela
    Product Development