Lack till Vintage Greenspot inomhusfärg?

Ska måla om en tripp trapp stol i trä. Ska tvätta och slipa den först. Behöver man en grundfärg innan man målar med Vintage dusty rose inomhusfärg? Isåfall vilken?

Kommentarer

  • Hej Madeleine!

    Tack för att du tog kontakt med oss!
    372103 Vintage Dusty Rose är en helmatt Svanenmärkt möbelfärg.
    Det är viktigt att du precis som du skriver, först tvättar stolen, sedan slipar ner en ev lackad yta, så du får en trären ytan. Man kan grunda med vit färg i samma serie, 372101 Natural white. Använd en möbelmålningspensel: Möbelmålningspenslar
    Måla tunna färglager och kanske hellre flera lager med färg, istället för att måla på ett tjockt färglager.
    Eftersom färgen är matt, är det bra att lacka med en skyddslack ovanpå 271040 Vintage Varnish.

    Lycka till med barnstolen!
    Ingela
    Product Development