Vilken produkt är bäst att använda på skordetalj?

Hej! Jag har ett par sneakers som jag ska göra om. På sidan av skon finns en stor blå/röd logo av skomärket, i gummi liknande material. Jag ska helt enkelt måla över det röda/blåa till vit/svart färg. Vad för färger, pennor etc, skulle ni rekommendera. Bör ju helst tåla mot vatten också.

Kommentarer

  • Hej Carl,

    Tack för att du hörde av dig till oss!
    Konstläder och gummi är svårt att måla på, det bästa alternativet vi har är Quick Color . Leather’s Choice Quick Color Dye:, 107940-49:   det är viktigt att rengöra med t ex aceton  (utan olja) före målning, annars håller inte färgen,. Måla tunna färglager och heller 2 gånger. Motivet måste behandlas med läderfett när färgen har torkat (107728) . Färgen är täckande efter 2 lager med färg och man målar på färgen med en pensel.

    Lycka till med dina skor!
    Önskar dig en fin dag!
    Ingela
    Product Development