Vilken lack kan jag använda över tidningspapper?

Jag ska göra en mordboard med tidnings utklipp och skulle vilja få en blank yta eftersom det ska bli som tavlor.

Kommentarer

  • Hej Rebecka,

    Jag skulle rekommendera dig att använda en decoupagelack Mod Podge , som är blank. Det är ett kombinerat lim/lack, d v s att du kan även använda det som ett lim och limma fast tidningspappret med och sedan även lacka över tidningspappret med samma lim/lack. Du kan lacka flera gånger med torktid emellan, för att få en ännu mer glansig yta.

    Lycka till med ditt projekt!
    Ingela
    Product Development