Vilken färg kan jag måla med, på mitt djurs matningsstation?

Har ni någon färg som säkert kan användas för matningsstation för djur? Ska inte ätas direkt men kan djuret gnaga lite.

Kommentarer

  • Hej Eva,
    Tack för din fråga!
    Allt beror på hur stor exponering (allt är giftigt i större dos) och hur stor risken är för att djuret kommer åt/ är i kontakt med färgen. Beroende på vilket djur det är (främst storlek), så påverkar det också dosen djuret klarar av.
    Men vi kan tyvärr inte rekommendera någon färg i sortimentet att används till att måla saker avsedda för djur eftersom de inte är testad för djurs olika behov och känslighet. Även efter att färgen har torkat, och specifikt om de gnager i sig den.

    Ha en fin dag!

    /Marcus
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs