Vilka färger kan jag använda för att måla leksaker?

Jag har gjort en träbil till mitt lilla barnbarn. Han är ännu bara 5 veckor, men när han börjar krypa så tänkte jag att han skulle få bilen.
Vilka av era färger kan jag måla bilen med? De ska vara helt giftfria ifall han stoppar den i munnen.

Kommentarer

  • Hej Gunilla,
    Tack för din fråga!
    Panduro har tyvärr ingen färg som vi rekommenderar för målning av leksaker, till baby. Produkter som säljs för att användas av baby, för direktkontakt, regleras av ett strängt regelverk och innefattar många olika krav som man måste ta hänsyn till för att saken ska var säker för en baby att använda. Enligt vår kännedom finns det inte färger som är specifikt testade och säljs för att måla babyartiklar med till konsument.

    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs
  • Är det giftfritt och säkert att använda er blå ”ätbara” färg till att färga vattnet i ett fågelbad eller en fjärilsdamm?
  • Hej Bertil,
    Vi har svarat dig i ett nytt inlägg. Se det här: https://kundo.se/org/panduro/d/livsmedelsfarg-till-farga-vatten-i-fagelbad/
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs