Vilken vattenfast färg ska jag använda?

Tänkte måla fiskedrag och behöver då vattenfast färg, kan denna funka då?
https://panduro.com/sv-se/produkter/mala-rita/farg/akrylfarger/pacrylic-spray-red-50-ml-642005  eller ni kan rekommendera nån annan?

Kommentarer

  • Hej Jonas,

    Tack för din fråga!

    Nej, denna färg är inte lämplig för att vara i vatten t ex på ett fiskedrag. Färgen löses inte upp av vatten, men den kanske börjar flaga av efter en viss tids användning.
    Det behövs en betydligt hållbarare färg t ex Humbrolfärgerna för att de ska hålla i längden. I denna serie finns även en lack som man förstärka ytterligare med ovanpå färgen.
    Vi har även en sprayfärg No Limit som är mycket hållbar, i serien finns även Plast primer och Universprimer och klarlacker. Dock har vi inte testat på fiskedrag, hur länge de håller.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Ingela

    Product Development