Val av produkt till "leaf art".

Jag skulle vilja göra så kallad "leaf art", dvs att jag pressar löv och sedan målar med pennor på lövet. Jag undrar om ni har några rekommendationer på vilken slags penna man ska välja. Det ska väll vara lite "blötare" än en vanlig tusch skulle jag gissa.

Kommentarer

  • Hej Rebecka,

    Så kul att du vill testa på "Leaf Art", det blir väldigt fint!
    Posca pennorna är perfekta till detta om man vill måla mönster och de syns bra även på mörka löv, de finns i olika bredder och färger och även i set. Du hittar dom här: Posca pennor

    Lycka till med ditt projekt och ha en fin dag!
    Product Development