Vad ska jag tänka på när jag använder Stop Sock färgerna och gör halk strumpor?

Hej !

Tack för en bra fråga.Tvätta strumpan först och låt den torka. Du målar direkt med tuben på strumpan, se till att färgen tränger in ordentligt i materialet, håll gärna spetsen på färgtuben, ner i tyget, och inte en bit ovanför när färgen appliceras. Om färgen ligger och nästan ”svävar” ovanpå textilfibrerna så fäster latexen inte optimalt och färgen kan lossna. Tänk även på att tvätta strumporna ut och in.

Lycka till !

Med vänlig hälsning från
Panduro

Kommentarer

  • Hur tar man lättast bort de gamla små prickarna om vissa är slitna.
    Anette Petra Olsson
  • Hej Anette!

    Tack för din fråga!

    Man får helt enkelt skrapa bort den lilla pricken för hand. Tyvärr har vi inget medel som löser upp färgen.

    Varmt välkommen tillbaka om du har ytterligare funderingar!

    Ingela
    Product Development