Vilken typ av tråd passar för rörliga figurer?

Hej, jag är nybörjare på diverse pyssel. Vet ni vilken/vilka typer av "tråd" som funkar bäst om man ska göra rörliga figurer("stop motion"-figurer) som sedan ska formas i lera?

Tack på förhand!
Mvh Patrik

Kommentarer

  • Hej Patrik,

    Tack för ditt mejl. Vad roligt att du börjat pyssla!
    Aluminumtråd passar perfekt för detta ändåmål. Den är lätt att böja, forma och finns i några olika färger och tjocklekar. Du hittar dom här: Aluminiumtråd

    Lycka till och trevlig kväll!
    Mvh Annika
    Product Development