Tshirtpapper/transfereringspapper

Hej!
Förra veckan bestämde jag mig för att jag skulle göra mitt första egna tryck på en tröja. Snål som jag är köpte jag det billigaste transfereringspappret på marknaden (plexgear från kjell och company), och allt gick bra tills jag skulle tvätta. Det fanns inga tvätthänvisningar till trycket och jag bestämde mig för att tvätta i 40° med tröjan ut och in, men trycket blev helt förstört ändå. Därför undrar jag ifall ni är helt 100 på att erat transfereringspapper håller i tvätten? För ifall det gör det så kommer jag att köpa det dyrare alternativet eftersom jag vill att det ska hålla. Tacksam för svar!
Mvh
Alma Sloge

Kommentarer

  • Hej
    Ja, vårt transfer håller i tvätt. Det är viktigt att tyget det ska appliceras på är tvättat och torkat innan, annars kan kemikalier i nya textilier göra att trycket inte fäster ordentligt.
    Lycka till.
    Smil, Synnöve
    Product Development