Tie-dye, går det att spara färgen, efter man har blandat till den?

Köpte ett tie-dye kit med art 251270. Det är ett pulver som man ska blanda med vatten. Min fråga är om man kan spara färgen när man blandat den eller måste kasta överflödig färg när man är klar.

Kommentarer

  • Hej Maria,
    Tack för att du hörde av dig till oss!

    När det gäller Tie-dye satsen 251270 där man blandar pulver med vatten, så ska färgen användas inom 45 min, sedan blir den oanvändbar.
    Passa på att plocka fram gamla ljusa T-shirts, strumpor, dukar, scarvsar etc, och "tye-dya" dessa samtidigt.
    I Tie-dye satsen 251250 som du hittar här  kan man spara överbliven färg, just nu är den slut på vårt lager, kommer hem igen i vecka 31, men finns kvar ute i en del butiker. Dessa färger säljs även "löst": Watercolour textil .

    Önskar dig en fin sommar!
    Ingela
    Product Development