Vilka textilpennor kan jag använda på olika klädesplagg som t e x jeans och tröjor ?

Hej jag undrar om ni har textilpennor till kläder som fungerar på olika klädesplagg, både på tröjor och jeans? Och isåfall vad heter pennorna?

Kommentarer

  • Hej Amanda,
    Tack för din fråga!
    Jadå, det har vi men det beror på om plagget är mörkt eller ljust, vilken penna man ska ha.
    Vi har mest textilpennor för ljusare tyger (bomull eller bomullsblandning).
    T ex de här Textilpennorna, de har dubbla spetsar en penselspets och en fin spets. De behöver inte fixeras, utan ska bara ligga och torka i 24 timmar. Tål sedan tvätt i 40 grader.
    Är det bara en svart penna man är ute efter finns t ex den här svarta textilpennan .
    För mörka tyger har vi än så länge endast denna vita textilpenna .
    Dessa 2 pennor behöver dock fixeras med strykjärn för att hålla i tvätt.

    Lycka till med din textilmålning!
    Ha en fin dag!
    Product Development