Är textilpennor barnvänliga?

Hej, jag undrar om era textilpennor är barnvänliga? Alltså kan man skriva på kläder till barn med dem?

Kommentarer

  • Hej Elsa,
    Tack för din fråga!
    Panduros textilpennor och Giotto Decor Textilpennor är leksakstestade, och kan användas av barn från 3 år.

    Alla Marvy textilpennor,och Twin Brush textilpennor, är inte leksakstestade. Vilket alltså innebär att de inte ska användas av barn, eftersom de kan göra andra saker med pennorna än att bara rita med dem. Men efter färgen har torkat så är det ingen fara att barn använder kläder som ritats med dem. Tvätta gärna plaggen innan barnet ska använda det.

    Hoppas detta svarar på frågan!
    Regulatory Environmental and Regulatory Affairs