Textilfärg nitor

Hur mycket färg behöver jag till ca 5 kg textil?

Kommentarer

  • Hej Vivi-Ann!
    Tack för ditt mail.
    Om det är Nitor för maskinfärgning så behöver du 13 paket (12,5 noga uträknat), 1 paket salt till vardera paket om du färgar i 40 grader, 2 paket till vardera om du färgar i 60 grader.
    Nitor allfärg behöver du dubbelt så mycket av om du vill ha det färgstarkt annars lika mycket som ovan för en ljusare nyans. Denna behöver inget salt.
    Titta gärna på dessa på vår hemsida för att veta vilka material du kan färga med vilken av dem. Annars hör gärna av dig igen.
    Ha en fin dag!
    Mvh
    Malin
    Product Development